Site Map

Információ

Internet Explorer böngészőknél megjelenítési hibák tapasztalhatók. Ajánlott: Google Chrome.
E-mail küldés ezen a linken lehetséges! Várjuk ligájának híreit, cikkeit, eseményeit...mindent, ami az rFactor (1-2) világával kapcsolatos.

2011. augusztus 11.

Interjú Maglódi Imrével

Lehetőséget kaptunk Maglódi Imrétől, az F1RFT modok készítőjétől, hogy interjút készítsünk vele. A modról, ligáról és egyéb témákról faggattuk...



Mi a véleménye az F1RFT 2011-ről? 
Már hatodik éve, hogy modokat készítek. Először a jó öreg Challenge-re, majd 2007-ben rFactorra is. Örülök annak, hogy mára már a világszínvonalat is elértem, hiszen a legjobbakkal veszem fel „egyedül” a versenyt.

Ez eddig a legjobban sikerült modifikációja?
Lehet majd mondani, hogy az F1RFT 2011 lesz az általam készített legjobb mod.
Megtalálhatjuk-e majd a KERS vagy a DRS rendszert az RFT 2011-be?
Szeretném beletenni mindkettőt. Bár ezt a részét két magyar segítségem – Szabados Lajos és Zachar Mihály készíti és egyelőre még belső használatra van optimalizálva. Pontosabban a KERS plugin tartalmazza a DRS-en kívül még a 8 motoros szabályt, ami a szerverre ad visszajelzést, ami automatikusan módosítja az adott motor élettartamát, és végül „log” jelzést küld a szerverre, hogy ki milyen gumit használt futam alatt. Ha ezt a részét konfigurálhatóvá teszik, akkor elvileg bármely ligánál fog működni. A DRS még nem készült el teljesen, mert a pályán lévő DRS pontokkal még nem tud működni.


Mikorra várható a kiadás? A nem RFT ligában játszók is ugyan azt a modot kapják meg, mint a ligában játszók? Ha nem, mi lesz a változás a kettő között?
A kiadása decemberben várható karácsony táján. A multiplayer része az, amit a liga fog használni és egyezni fog a decemberi kiadásúval. Viszont a decemberi verzió már fogja tartalmazni az esetleges multi hibajavításokat, a „Single” verziót és a pályacsomagot is. Ez a része még nem készült el. A liga e szezonja is úgy fog működni, hogy a pályákat is egy héttel a futam előtt fogják megkapni folyamatosan, és a szezon végére a pályák is készen állnak majd a végleges verzióba helyezéshez.

Teljesen egyedül csinálja idén a modifikációt? Mennyi ideig tartott a készítése?
Idén már nem egyedül készítem a modot. Hiszen a sisakok festését és az alap modelljüket DaiMOn készítette. Nekem csak módosítani kellett, hogy az rFactorban működjenek. A KERS-DRS plugint valamint a fizika finomításait Szabados Lajos és Zachar Mihály készíti. Egyébként minden mást még én készítek a modellektől kezdve a menüig. A modellek elkészítése 3 hónapot vett igénybe, de volt közben egy hónap kihagyás. A modellekkel együtt persze a festések is elkészültek. A hangok is készen vannak. jelenleg még a DRS szárnyon dolgozok, hogy ha esetleg nem lenne benne a DRS plugin, akkor legalább a fényszóró gombjára aktiválni lehessen majd a DRS szárnyak mozgását.

Kapunk majd jól megszokott pályacsomagot a modifikációhoz? Lesznek minőségi változások a pályákban?
Pályákat mindenképpen bele kell most tennem, hiszen aki Single módban akar játszani, az nem tudna bajnokságot indítani. Pályákat én nem készítek. Erre nincs időm. Viszont összeállítom azon pályák listáját, amelyeket érdemes használni. Idén annyi változás lesz a pályákban, hogy mindegyikben a Safety Car vonalat fel fogom festeni. Hiába van kidolgozva egy modban a fizika, ha a pálya fizikája rossz. Ezért minden pályában a terrain fájlt is át dolgozzuk, hogy kevésbé tudjanak vágni, valamint a kerékvetőktől kezdve a sóderágyig finomítani fogjuk annak viselkedését. A ligamod miatt a pályák listáját úgy állítom fel, hogy a legjobb FPS-t mutassák, és persze jól működjenek. Például a magyar pályába még bele kell építeni legalább négy garázst, mert az eddigi pályákban nincs meg a 24 boksz.

Láthattuk, hogy Daimon hihetetlen minőségű sisakokat készített, bizonyára elégedett a munkájával, mi tetszik Önnek a legjobban a bukókban?
A festések minősége. Látszik, hogy nem ma kezdte DaiMOn. És örülök, hogy segít ebben. Ezúton is köszönöm neki.


Fizikában és hangokban lesz változás idén?
Igen. A hangokban sok változás nincs, esetleg a külső hangok sokkal élet hűbbek lesznek. A fizika egy kényes kérdés, hiszen ez nem lehet mindenkinek tökéletes. Ez szimulátor és arra törekszem, hogy azon része a fizikának jó legyen, ami szemmel érzékelhető legalább. Pl. végsebesség, kanyarsebesség, féktáv, gumimelegedés -és kopás, motorteljesítmény, lóerő, gyorsulás. ezek mind fontosak, de a köridő már nem annyira, mert kevés az olyan pálya, ami hosszban fedi a valóságot. 10-20 méteres hossz különbség is okozhat akár majd 1 másodperces köridő különbséget is pályától függően.


Térjünk ki egy kicsit a ligára, mikor indul a szezon? Kit lát fő esélyesnek idén?
Hamarosan meghirdetem a bajnokságot, talán aug. 20–án. 2 hét felkészülés után Szeptember elején fogjuk útjára indítani a bajnokságot. Ha beválik az, amit szeretnék, akkor a meghívott versenyzők részéről komoly harc várható a bajnoki címért. Neveket még nem tudok mondani, de szeretném, ha Ballai maradna és lenne 4-5 vetélytársa. A Bahrein V2-es pálya benne lesz, de a liga több más pályával frissíti az évadot. Több pálya is lecserélésre kerül a ligában, és helyébe lesz pl. Red Bull ring, Magny Cours, USA, Imola stb. a végleges verzióba természetesen a 2011-es évad pályái lesznek.


Már megkezdődött a jelentkezés? Tudomásunk szerint meghívásos rendszer lesz, lesz másoknak esélye így bekerülni a ligába? Lesznek régi versenyzők visszatérőként?
Amíg nem vagyok kész a ligamoddal, és amíg a szabályzatot nem készítettem el, addig nem lesz kiírás. A megmaradt versenyzők létszáma kb. 10-13 fő. Ehhez jön a meghívott 5-8 fő. Ezután lehet feltölteni bárkivel, aki a feltételeknek megfelel. Úgy néz ki, hogy lesz néhány visszatérő, de sajnos „Jesus” azaz Csanálosi József mindenvalószínűség szerint nem jön vissza. Olyanokat sem veszek fel, akik voltak a ligában bár, de itt hagytak minket. Jó hír, hogy a másodosztályban szerepelt pilóták az egy év alatt olyan sokat fejlődtek, hogy a legjobbakkal is fel tudják majd venni a versenyt, hiszen idén már csak egy osztály lesz, de azt 26-30 főre szeretném bővíteni, hogy mindig tele legyen a rajtrács. Ezáltal a gyengébb versenyzőknek el kell majd fogadni, hogy ha nem fér fel a rajtrácsra, akkor kimarad a futamból. De mindig volt és lesz is olyan, hogy nem tudnak jönni futamra egyesek, akkor velük fel lehet tölteni a rajtrácsot. A ligában jogosult versenyzők feltételei: Minimum 15 életév betöltése. Kormány, mikrofon megléte, 3000 Ft ligatagdíj két szezonra. A második szezon rFactor 2-vel, melyet meg kell majd vásárolni. Az rFactor futásához és 24 versenyző alkalmazásához megfelelő számítógép konfiguráció. ( 2-4 magos processzor, 1 Gb-os videokártya, min. 2 Gb fizikai memória) és persze legalább 1 Mbites internet sebesség. Persze fontos az is hogy a csütörtök és pénteki napokon ráérjen, hiszen visszatérünk erre a két napra. Csütörtökönként lesz az időmérő, és péntekenként a futam este fél 8-tól.

Lát esélyt arra, hogy még idén kiadják az rFactor 2-t? (Noha a honlapjukon megerősítették a 2011-et.)
Az ISI egy un. családi vállalkozás. El kell fogadni, ha nyár van, akkor ők is pihennek és nyaralnak. Ha akarnak, akkor dolgoznak gőzerővel. Annyi biztos, hogy nem folyamatosan dolgoznak. Ebben az évben biztos, hogy kiadják az rFactor 2-t.

Folytatni fogja eredményes modding munkáját az RFT 2011 után, netán már az rFactor 2-re?
Még megpróbálkozok az rFactor 2 moddingolásával. Bár sok minden másképpen fog működni az rFactorhoz viszonyítva, és ezeket újra kell tanulni, de nem lesz lehetetlen feladat.

Két „kényes” kérdés még a végére:
Mit szól az LMT 2010-hez, amely megosztotta a közösséget?
Az LMT korábban ligaként szerepelt és most már modding csapatot is alkotnak. Igaz ebben sok szerepe van az FSONE, vagy az IPM-nek, mert látszik a kezük munkája. Az autók jók, bár több poligonnal is dolgozhattak volna, mert néhány helyen erősen látszik a szögletesség. Az autók festése IPM-es, tehát kiváló. A fizikában a hátsó tapadás nem az igazi. A hangok sajnos elég gyengék. Nálam, ha osztályoznom kellene 1-től 10-es skálán, akkor egy 7-8-ast adnék.

Az előzetes videók alapján milyennek értékeli a Codemasters F1 2011-es játékát? Versenyezni tud majd az rFactor 2-vel? 
Olyannak, mint az F1 2010-et. Grafikában kiváló. A többiben nem hiszem, hogy felvenné a versenyt az rFactor 2-vel. De nem is szabad összehasonlítani a két játékot, mert az rFactor 2 nem F1-re optimalizált játék, hanem más géposztályra és más célközösségnek szánja. Ha készül rá F1-es mod, akkor lehet majd hasonlítgatni, de a grafikában nem fogja utolérni a Codemasters F1 2011-et. A grafika is kényes rész, hiszen aki csak szórakozni akar F1-el, annak tényleg a Codi a jó. Aki viszont komolyan versenyezni, annak majd az rFactor 2-lesz a jó, és a grafikai minőség már nem is fog számítani. Az viszont igaz, hogy a kor szelleméhez és elvárásoknak illene minden játékban a grafikai elemeket fejleszteni, és ehhez jó alternatíva a Codemasters F1 2011, de ott van az internetes kompromisszum, ami online határokat szab a grafikai megjelenítéshez, ráadásul már igen komoly konfigurációjú géppark szükséges 16-24 fős versenyzéshez, ami nem egy magyar átlag család pénztárcájához van igazítva.

Köszönjük, hogy elfogadta felkérésünket! További eredményes munkát kívánunk!

Szólj hozzá Facebook profiloddal!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Ossza meg véleményét, akár névtelenül is! A bejelentkezés gombra kattintva több opciót is talál.

Megosztás

Megosztás Twitter-en Megosztás a Delicious-on Megosztás a Facebook-on Megosztás a Digg-en Megosztás a Stumbleupon-on Kedvencek közé adás További lehetőségek
Az oldal bármely részén használható (a főoldal megosztására, cikkek megosztására, stb.)